KSEF już wkrótce
10 paź

Oto bardzo krótka informacja na temat Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF):
Co to jest KSeF ?
KSeF (Krajowy System e-Faktur) to centralna platforma teleinformatyczna prowadzona przez Ministerstwo Finansów. Służy do:
• Wystawiania
• Otrzymywania
• Przechowywania
tzw. faktur ustrukturyzowanych (w formacie XML). Celem systemu jest standaryzacja faktur, cyfryzacja i automatyzacja procesów fakturowania oraz uszczelnienie systemu podatkowego.
Od kiedy KSeF obowiązuje ?
Obowiązkowy KSeF będzie wprowadzany etapami:
- Od 1 lutego 2026 r.: dla dużych przedsiębiorców (których wartość sprzedaży wraz z podatkiem przekroczyła w 2024 r. 200 mln zł).
- Od 1 kwietnia 2026 r.: dla wszystkich pozostałych przedsiębiorców.
- Od 1 stycznia 2027 r.: dla najmniejszych przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży w danym miesiącu jest mniejsza lub równa 10 000 zł.
• Uwaga: Wcześniejsze terminy obowiązkowego KSeF zostały przesunięte. Powyższe daty opierają się na aktualnych informacjach i propozycjach Ministerstwa Finansów.
Dla kogo jest KSeF (obowiązkowy) ?
Obowiązek korzystania z KSeF będzie dotyczył:
1. Czynnych podatników VAT z siedzibą w Polsce.
2. Podmiotów zwolnionych z VAT (zwolnienie podmiotowe i przedmiotowe).
3. Podatników zidentyfikowanych w Polsce do procedury unijnej OSS (One Stop Shop) posiadających polski NIP.
Kto jest wyłączony z obowiązku KSeF (i nie będzie musiał wystawiać e-faktur w KSeF):
• Faktury B2C: Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
• Faktury wystawiane w procedurach OSS i IOSS (dotyczące transakcji zagranicznych).
• Faktury z kasy rejestrującej (paragony z NIP uznane za faktury) – obowiązek wejdzie później.
• Bilety spełniające funkcję faktury (np. na przejazd autostradą).
Sprawdź naszą ofertę i skorzystaj
Sprawdź nasze usługi księgowe i odkryj, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu. Zaufaj doświadczeniu, które przynosi rezultaty.
zobacz więcej